Tuesday, March 2, 2010

Ipo, Ipo, Ipo!

Ja ongi uus toonadal pihta hakanud. Kui aus olla, siis see nadal algas nii rahulikult, et see on kui palsam mu hingele! Nimelt Rocio on ilusti puhkuselt tagasi ja poisid kuulavad vaga hasti sona :) Ning nuud on meil ainult seitse poissi ka, sest San Pedro majakese poisid kolisid oma pessa tagasi.

Kui Alejandrost ja Ruyst raakida, siis nemad tagasi ei poordunud ega vist enam ei poordu ka. Alejandro oli Casa de la Niñezis Diegot suudistanud, et too oli teda peksnud... Kes ei maleta, siis Diego oli meie abiline kaheks nadalaks San José majast ehk suurte poistest majast. Ma ei teagi, mida sellest moelda... Alejandro on varemgi valetamisega kimpus olnud, aga samas... Kui moelda sellele, et Diego oli vahel monede poiste vastu ebaoiglasem oli kui teiste, siis voib see niimoodi kull olla. Ja ikka tekib mote, et kuidas ma ometi ei marganud jne... Kuigi ega me Rafaga ka kogu aeg seal pole, kus lapsed ega ei saagi ju koigest teada. Kuid ikkagi. Ei teagi, mida sellest moelda, aga nome tunne on sees. Rocio on muidugi suureks abiks, ma toesti hindan teda vaga korgelt, sest ta naeb asju vabatahtlike vaatevinklist ja seda just tihtipeale juhendajate ega Ipo tootajate puhul ette ei tule.

Naiteks eilegi... Meil pidi ule pika aja olema vabatahtlikeohtu ehk siis filmi vaatamine jne, aga kui Valerie Yescikaga raakima laks, et me tahaksime Aula de estudio votmeid(uks saal, kus tihtipeale poisid filmi vaatavad ja vahel seal opivad ka), siis leidis Yescika, et vabatahtlikud voiksid ohtuti parem oma majades pusida! Jumala ebaaus ju! Kuigi jutud siiski liiguvad, et mingi paev see toimub, sest pole ju tegelikult kellegi asi, mis me peale 21.00 teeme, kui lapsed juba magavad. Aga jah... tegelikult selle pohjus on see, et lisaks Ruyle ja Alejandrole otsutas jalga lasta ka uks San Lucase poiss, Christian Espinoza, kes oli minu esimesel nadalavahetusel San Pablo jarelvaataja, selleparast ma tean ka, kellest tapsemalt jutt kaib(Nuud hakkavad mulle teiste majade laste nimed ka vaikselt meelde jaama, eriti need, kellega kogu aeg probleeme on voi kellest kogu aeg juttu tehakse). Ning kogu selle pogenemiste puhul ei tahetud vist seda ohtut korraldada. Ma saan sellest muidugi mingis mottes aru, aga samas ei saa ka. Ma olen nuud seda pogenemise asja natuke teise nurga all vaatama hakanud. Mitte keegi ei hoia neid ju siin kinni, nad voivad vabalt ara minna ja seda avalikult, milleks siis pogeneda?(No kui Alejandro tott raakis, siis vbl tema naide on natuke erandlik). Nagu Rociogi eile raakis, pakuti kunagi uhele Ipoderaci 20-aastasele poisile, Fabianile, voimalust tootada Wolkswagenis ja see on siin juba kova sona, sest jarjekorrad on meeletud. See tuup aga arvas, et teeb Wolkswagenile mingi meeletu teene ja hakkas nii ulbelt kaituma ega ilmunud tihti toole jne... Ega firma kaua ei oodanud: kui Fabian ei osanud seda voimalust ara kasutada ja arvas, et Wolkswagen annab talle lopmatult andeks, siis pani ta vaga mooda, sest kui uks ei oska voimaluses voimalust naha, siis keegi teine ikka oskab. Ning niimoodi oligi. Kus on see Fabian nuud? Keegi ei tea, aga viimati nahti teda siiski tanaval.

Need poisid tegelikult saaksid oma tulevikku muuta, minevikku jah mitte, aga tulevik on nende endi kates. Ning moned on seda edukalt teinud, mitmel San José maja poisil on juba tookoht olemas ning nad on varsti valmis iseseisvaks eluks. Kuid kusimus ongi selles: kas neil on ka parast Ipost lahkumist jaksu ja joudu ennast veel rohkem ules ehitada, sest siin viidakse neid sona otses mottes ju mingi asja ukselavele, aga kas nad tahavad ja suudavad ise ka ukse avada? Moned kindlasti suudavad... Kuid on palju Fabiani-taolisi, kes seda ei suuda, kes vbl ei tahagi tegelikult. Ja kui nemad ei taha, kes teised peaksid siis tahtma? Ma tean, et vbl pole ma paris oige inimene seda raakimaks, sest koigile on vist teada, kui palju kordi ma olin valmis gumnaasiumi matemaatika parast pooleli jatma. Aga jah, tegelikult see tapselt niimoodi ongi.

Ning Rociot ajas see kohutavalt narvi, et just tema araolekul tehti need muudatused, et viidi vanad diivanid valja, paigutati kooginoud umber, isegi moned Rocio isiklikud raamatud otsustati Ipo raamatukokku viia! Rocio mainis, et tal pole selle vastu midagi, kui talle oeldakse, et miski San Pablo juures neid hairib ja siis viiakse need muudatused koos labi, aga mitte niimoodi, et lihtsalt kasutavad seda olukorda ara, et juhendaja on ara jne... Ma olen selles mottes temaga taiesti nous, ma vist mainisin seda juba varem ka.

Kuid hea asi on see, et eile ei pidanud ma parastlounal harjadega ja machetega tootama, sest poisid vahetavad iga nelja kuu tagant toogruppe ja eile oli selline oma ankeedi loomine vms. Tana ka ei pea, sest tana valivad liidrid oma meeskonnad. Mina ja juhendaja Angelica jaame samasse gruppi edasi, aga lihtsalt terve meeskond vahetub valja. Ega mul erilist vahet polegi, sest kui poisid machetesid kasutama peavad, siis tihtipeale mulle ja Angelicale neid ei jagu, seega lihtsalt istume ja vaatame pealt :D

Kuid ma pean hetkel lopetama, Valerie tahab ka internetti kasutada :)

Kallid teile :)

No comments:

Post a Comment