Monday, January 18, 2010

Mehhiklaste kombed ja motted

See postitus kindlasti huvitab paljusid tudrukuid :D Nimelt: kas mehhiko mehed on toesti nii kenad, nagu seebikates naha voib? :D Ja minu vastus sellele kusimusele oleks kindel ei! Voib-olla pole ma piisavalt neid nainud, aga enamasti on mehhiko mehed luhikesed ja paljudel juhtudel ka suure kehaehitusega. See viimane on sama ka naistel, sest Mehhikol on ulekaalulistega suur probleem(Ameerika on muidugi esimene maailmas, kus on palju ulekaalulisi ja Mehhiko on teine). Ja mehhiklased joovad nii palju coca-colat! See on taiesti uskumatu! Ja see on siin nii odav ka: kolmeliitrine pudel maksis uhes poes 13 peesot! Jah, just nimelt, neil on siin megahupersuured koolad ka olemas. Mina pole koolat siin joonud, aga vabatahtlike laagris ameeriklane Seth joi ja utles, et see on palju parem kui Ameerikas, sest Mehhikos nad kasutavad paris suhkrut, Ameerikas enamasti suhkruasendajat. Ja see viimane veel hullem kui esimene! Aga mina ise selle kohta veel hetkel midagi mainida ei saa, sest pole siinset cocat joonud :D

Aga kuhu ma ennist jaingi? Ahjaa... Meeste juurde. Voib-olla ma pole nii objektiivne ka, sest kui endal suda hoivatud, siis nagunii on just TEMA see koige kenam! Aga ma siiski eeldan, et teised naissoostisikud arvaksid sama. Kindlasti on kenasid mehhiko mehi ja selliseid nagu seebikates naha voib, aga mitte nii palju kui paljud inimesed seda Mehhiko kohta moelda voivad.

Ja ooklubide kohta veel seda... Laagris raagiti meile seda, et dokumente kusitakse kull, aga kui sa naed fuusiliselt valja nagu turist, siis ei kusita, sest nende jaoks oled sa siis rahapomm, olgugi sa ainult 15-aastane naiteks. Siijuve tootaja Stine kaib ooklubides oma Siijuve kaardiga, kus pole isegi vanust margitud, aga kuna on naha, et ta on turist(Taanist parit ja heledate juustega), siis sisse saab anyway. No ta saaks nagunii, sest ta on taisealine, aga point on selles, et vanusepiirang kehtib ainult mehhiklaste jaoks.

Ja samuti pole siin kombeks see, et kui ollakse paar, aga mitte abielus, siis minnakse kas poisi voi tudruku koju ja jaadakse ooseks vms. Selline asi ei lahe kohe uldse mitte! Selle jaoks on Mehhikos spetsiaalsed hotellid, mis on vaga odavad ja just noortele moeldud. Kuid hoia sa oma nahk, kui moni tudruk peaks seda oma perele mainima(meestele on muidugi rohkem lubatud). Nagu meile ka laagris mainiti: vanemad peavad arvama(eriti tudruku vanemad), et tudrukud ei tee seda uhte asja enne abiellumist. Ja sellest tuleneb ilmselt ka see, et mehhiko mehed motlevad, et Euroopa naised on neile lihtne saak! Kui meile laagris sellest raagiti, siis koik tudrukud hakkasid kohe vaidlema, et kust kull selline vale arvamus tuleb. Aga jah... niimoodi paljud mehhiko mehed arvavad, et Euroopa on mingi seksiparadiis vms. Samamoodi nagu arvatakse siin, et turistidel on raha nagu raba.

Ja usk on mehhiklaste jaoks vaga oluline! Ka minu hostperekond on usklik ja ma austan seda. Nagu oeldakse: Kui sa oled Roomas, siis tee nagu roomlased, siis siin samamoodi. Ei, ei, see ei tahenda mitte seda, et ka mina hakkaksin kirikus kaima voi palvetama, aga ma pean sellest koigest lugu, kui nad soogipalvet loevad vms. Kuigi ma teeksin sedasama ka Eestis, kui oleksin inimestega, kes on usklikud. Samamoodi nagu nemad ei hakka mind usklikuks muutma, ei hakka mina neid mitteusklikeks muutma. See on Mehhikole omane, see on olnud niimoodi juba vaga pikka aega ja jaab ilmselt ka vaga pikaks ajaks.

Mis siis veel? Peremudelist ma juba raakisin, aga sellele tahaksin juurde mainida seda, et mehhiklased elavad suhteliselt pikalt oma vanematega, eriti naised. Kuna siin vabaabielud eriti hinnas pole ja senikaua kuni pole sellist meest, kellega abielluda, siis elatakse vanemate juures. Kindlasti on erandeid ka, sest neid leiab koikjal. Ning ma polegi kindel, kas siin nii palju inimesi uldse uksi elab, nagu Euroopas kombeks on, kui pole veel kedagi, aga ollakse juba piisavalt vanad, et eraldi elada. Ma pean jarele uurima ja siis kindlasti kirjutan sellest teile :)

Ja seda ka, et Pohja- ja Louna-Mehhiko erinevad nagu oo ja paev. Mina olen hetkel Kesk-Mehhikos, 160 km Mexico Cityst on siis Puebla. Ja mu hostpere utles mulle, et Puebla on uks rahulikumaid linnu ehk siin nii palju kuritegevust pole. Rohkem on seda Pohja-Mehhikos, eriti Tijunas naiteks, sest Tijuanal on Ameerikaga piir. Ja seal on kuritegevust ka kovasti rohkem. Samuti pidi raakimine erinev olema, erinevad dialektid, naiteks Yucatanis, Chiapses raagivad nad nii kiiresti, et teiste piirkondade mehhiklastel on neist raske aru saada, raakimata siis valismaalastest. Kusjuures, Chiapases on meil palju vabatahtlike see aasta, see on Pueblast bussiga 12 tunni kaugusel. Kuid ma kindlasti uurin veel Pohja- ja Louna-Mehhiko erinevusi, et teile ulevaadet anda, hetkel ma sellest nii palju ei tea :D

Qué más? Siin on rodud vaga hinnas, vahemalt Puebla kesklinnas kull. Ilmselt on see selleparast, et mariachid saaksid serenaade laulda :D Ari utles mulle, et uks kord ta arkas oosel ules, sest ta naabrile lauldi serenaadi :D Kuigi selle tanava majad, kus ma hetkel elan, on kull vaga suurte aedega ja rodusid pole, aga jah :D Paris hea siis :D

Kuid hetkel ma toesti lopetan, sest kell on 00.21(Eestis juba 08.21 hommikul) ja ma pean kell 06.00 arkama juba, sest hispaania keel algab 08.00, aga ma valjun siit juba 07.00 labi natuke, sest autobuss laheb tavaliselt umbes 30 minutit, aga hommikuti on liiklusummikuid(millal neid kull Mehhikos poleks :D). Ja pealegi, olgu need mehhiklased suured hilinejad, mina siiski selline ei ole, mul lihtsalt hakkab sudametunnistus piinama, kui hiljaks jaan :D :D

No comments:

Post a Comment