Monday, January 18, 2010

Esimene hispaania keele tund, kaootiline bussiliiklus Mehhikos, I got lost in Puebla :D

Tana oli mul esimene hispaania keele tund! Luz tuli koos minuga, votsime siis autobussi koos, tagasi pidin juba ise tulema. Kuid nuud raagikski siis pikemalt mehhiko linnaliinide liiklusest. Eurooplaste jaoks on see ikka vaga harjumatu! Koigepealt: Bussidel pole kindlaid peatusi, seega kui tahad kuskil maha minna, kisad ule bussi: Parada, por favor!(Peatus, palun!). Enamasti tehakse selliseid peatusi tanava lopus voi alguses, aga see oleneb bussijuhist. Vahel peatub ta uksoik kus. Ja kuidas siis bussile saada? Ootad kuskil tanaval ja tostad lihtsalt kae ules! Kui sa katt ules ei tosta, siis void ootama jaadagi :D Ja seega pole neil ka kindlaid kellaaegu, tulevad nagu tulevad. See kehtib siis ainult linnaliinide suhtes, maaliinidel on kellaajad ikka ka. Ja need linnaliinid on tihtipeale nagu vaiksed marsad, aga veel madalama laega! Seega te voite ette kujutada, kui raske mul oli tana minnes seal seista, sest siis vabu kohti ei olnud :D Tol hetkel ma kull vist soovisin, et ma nii pikk poleks, aga see buss ongi mehhiklastele moeldud :D Nii et pikad mehhiklased peavad selliste asjadega tihti kokku puutuma :D Neid viimaseid just palju pole, aga jah :D

Ja kuidas mulle mu hispaania keel siis meeldis? Superage oli! Muideks, ma olen ainuke opilane, sest hetkel pole rohkem uusi vabatahtlikke, kes Pueblasse jaaksid. Nii et oppimine toimub Siijuve kontoris(ma vist enne kirjutasin kahe uga selle nime, aga nuud tean, et see niimoodi). Ja mu opetaja on Memo(tegelik nimi Guillermo, aga kutsutakse niimoodi). Hetkel oli mul kaks hispaania keelt ja kell 15.00 algab uuesti, siis on kolm tundi. Esimesed tunnid olid tutvustamiseks, niisama eluolust raakimiseks jne, koik muidugi hispaania keeles, mis on super! Pidin kahte pilti kirjeldama ja arvama, kui vanad nad on jne. Kusjuures, sain hispaania keele slangi suhtes ka targemaks :D Nii et nuud ma taipan, miks mulle tanaval guerita jargi karjutakse :D Nimelt guera on sama, mis rubia ehk siis blondiin. Ja mehhiklased(nagu hispaanlasedki) kasutavad nii palju valjendeid nagu guerita, hijita, papito ehk siis nagu meil oleks blondike, tutreke, isake jne. Nad toesti kasutavad neid meeletult!

Ning arvake ara, kes tana Pueblas ara eksis? Eks ikka Jaanika Paanika! Pidin hispaania keelest uksi tagasi tulema ja sain ilusti oigele bussile ehk siis numbrile R11. Nuud mul vedas ja kohti oli piisavalt, palusin bussijuhil mainida, kui pean maha minema, sest ma toesti ei taba veel ara ja kuna siin kindlaid peatusi ka pole, siis mainisin tanava ja ta utles mulle, millal see tuleb. Ja nii toesti oligi. Aga poorasin sealt kogemata valele poole ja jarsku taipasin, et sealt me Luziga kull enne ei lainud. Seega kusisin ja onneks olin oma kodule vaga lahedal :) Sellistel hetkedel olen toesti onnelik, et hispaania keelt oskan, sest kui inglise keeles kusima peaksin, laheks selliste asjadega kovasti kauem aega :D

Tunni parast hakkan votan siis sama teekonna ette, pean jalle bussijuhilt paluma, et ta mulle mainiks, kui sellele tanavale jouame, kus maha pean minema. Ma loodan, et nuud ara ei eksi, aga kui ka eksin, siis kull kusin ja kuidagi ikka tagasi jouan :) Nii et kokku on mul paevas viis hispaania keele tundi, aga vahepeal tulen koju ja siis ohtul lahen uuesti. Mones mottes parem, aga samas halvem ka. Parem selleparast, et siis harjun ise rohkem Pueblas ringi kaima, aga halvem muidugi selleparast, et pean mitu korda kaima :D Uks bussipilet maksab Pueblas viis peesot ja pileteid selle eest vastu ei saa, annad lihtsalt raha bussijuhile ja asi ants. Viis peesot on mingi neli krooni vist? Ma tapselt ei teagi.

Ja eile loppes meie laager siis, joudsime Pueblasse tagasi kell 17.00, aga mu hostpere oli ara, seega istusin niikaua Siijuve kontoris ja parast uks Siijuve tootaja Luis viis mind perekonna juurde. Pidime ukse taga ootama, sest nad mainisid, et jouvad kell 20.00, aga joudsid 20.30 :D Aga sellised mehhiklased ongi. Kui utlevad, et 15 minuti parast, siis kohe kindlasti on see vahemalt 30 minuti parast. Kui utlevad poole tunni parast, siis void juba arvestada, et tunni parast jne. Nende jaoks aeg pole oluline, ilmselt selleparast pole neil ka bussidel mingeid graafikuid ega muud sellist :D Mu hostpere oli eeldanud, et jouame tagasi varem, aga pidime Oaxtepecist kahe bussiga tulema, seega nad olid juba ara lainud.

Kuid milline vaade avanes bussiaknast! Tegin pilte ka ja panin Orkutisse. Taiesti lopp ikka! Ma ainult aknast valja vaatasingi :D

Kuid hetkel pean lopetama, sest varsti tuleb jalle hispaania keelde suunduda :) Sel nadalal saan kindlasti tihedamini netti kui jargmisel, sest siis algab mul juba mu too!

Hasta luego! Kallistan teid koiki seal Eestimaal!

No comments:

Post a Comment