Sunday, April 11, 2010

Natuke informatsiooni Ipoderaci kohta :)

Motlesin, et iseloomustaksin koiki San Pablo lapsi, kellega ma koos elan :) Ma tean, et teile see vbl ei utle midagi, aga minu jaoks oleks seda tulevikus hea lugeda :)

San Pablo lapsed:

Ruben(15) - San Pablo koige vanem laps, ta peaks juba San Lucases elama, aga siiamaani pole teda veel ule viidud. Kuid viimasel ajal on tema kaitumine mind ullatanud, sest enne Manueli umberkolimist olin kindel, et Ruben nii palju paremaks ei muutu, aga ta muutus ja vottis Manueli koha ule! Seda aga ainult heas mottes, sest Rubenist on mulle palju abi, sest kui lapsed mind naiteks ei kuula, siis tuleb tema appi ja kuna ta on hetkel koige vanem, siis kuulatakse teda ikkagi. Kuigi karta on, et kui ta laheb San Lucasesse ule, siis ta muutub ja sellest on krdima kahju. Tapselt sama juhtus Manueliga, kes on nuud nii ulbeks muutunud, sest elab nuud koos vanemate poistega ja hetkel on koige raskemaks majaks peale San Pedro just San Lucas. Aga jah, kui Ruben ara kolib, siis ei jaa enam sellist jargmist, kes heas mottes majaliidri koha ule votaks. Tema on ka uks neist, kelle hispaania keelest on mul vahel raske aru saada, sest ta raagib nii teistmoodi. Uldiselt saan ikka aru, aga vahel juhtub, et ei jaga paris tapselt ara.


David S(12)- Tema on selline hasti energiline ja kohati ka piisavalt otsekohene laps. Ning utleks, et San Pablo koige intelligentsem laps, kes jagab koik kooliasjad koheselt ara ja palju seletamist ei vaja. Kuid vahel on ta isegi nii otsekohene, et moni inimene ajab selle ulbusega segamini. Mina ajasin ka alguses ja tihtipeale see vbl seda ongi.

David A-(12) Jaa, San Pablo koige probleemsem laps. Kuigi viimasel ajal on asi ikka kovasti paranenud ja neid kordi, kus ta mulle ikka vaga inetult nahvab, ei tule enam nii palju ette. Ning uks paev voib ta olla ingel ja teine paev kaituda nagu saatan. Vahel utleb ta mulle, et ma voiksin juba tagasi oma kodumaale kobida, teine paev aga on nii sobralik. Kuid toesti, neid kordi, kus ta nii inetult ebaviisakas on, jaab ainult vahemaks ja selle ule on mul ainult hea meel.

Cesar - (12)Koige suurema naeratusega laps, koos Luis Fernandoga. Cesar on alati selline hasti vaimukas ja tihtipeale ka irooniline, aga seda ainult heas mottes :) Igavesti jaab meelde ta nelja sormuse kommentaar:"Jaanika, kas sul on neli peigmeest?" Haha :D Ja Cesarile meeldib meeletult laulda ja ta teab megalt laulusonu peast(kuigi koik Ipo lapsed teavad neid paris hasti peast).

Luis Fernando - Ta on juba 14, kuigi naeb kovasti noorem valja. Tihtipeale saab Rocio kaest pahandada, sest suudab end kas tahtlikult voi tahtmatult igasugustesse jamadesse sokutada. Ka talle meeldib lauluviise ules votta ja "Kaks sammu sissepoole, kaks sammu valjapoole" olen talle paris hasti selgeks opetanud :D Peaaegu koik oskavad sellest natuke juba laulda, vigadega kull, aga ikkagi :D Luis Fernando on selles koige parem.

Sergio- (13) No tema on oma kahe luhikese kuu jooksul ikka paris paljudesse jamadesse sattunud. Koige kurvem selle juures ongi see, et ta ema istub hetkel ka kinni ja mina ei tea milleparast, aga niimoodi jatkates jouab ta samasse punkti. Rocio on talle seda maininud ka, et kui ta vaid puuaks, siis ta suudaks asju muuta. Sest kes muudab kokkuvottes nende laste lugusid? Kas juhendajad? Ei, nemad ise.

Cristian -(13) Tema poordus Casa de la Niñezist tagasi ja on kohe naha, et ta igatseb seda viimast kohta, sest seal ei pea vara arkama, seal ei kaida koolis ega tehta tood jne. Kuid muidu on suhteliselt vaikne poiss ja hasti kinnine ka. Ei tea temast eriti midagi.



Nemad on koik oiged San Pablo elanikud, aga hetkel on meil viis San Pedros elavat last ka, keda ma voiksin iseloomustada, kuigi ma neid nii palju ei tunne :) Nendel ma vanuseid ei pane, sest ma pole paris kindel.

Luis Ernesto - uks kaksikutest, kes on palju viisakam ja vastutustundlikum kui tema vend Luis Enrique, kes endiselt elab San Pedros. Vaga tore ja viisakas laps, aitab ka alati :) Tootasin ta vennaga vanasti samas grupis koos ja viimane pole pooltki seda, mis ta vend.

Ricardo - selle lapse nagu on juba selline, mis utleb, et ta on hea laps :) Ja seda ta ongi, ulimalt abivalmis ja sobralik, kusib alati, kas saab aidata jne. Ning alati naeratav :)

Ruy - Tema elas varem ka San Pablos ja tihtipeal tundub ta egotsentristlik, sest talle tundub, et see, mida tema raagib on olulisem kui teised lapsed. Rocio on selleparast tihti kuri, sest koikide laste utlemised on sama olulised. Tema oli ka see, kes Casa de la Niñezist tagasi tuli.

Moises- Ka tema elas juba natuke San Pablos ja ta on hetkel koige noorem, 10-aastane. Tema on vaga tujukas laps ja on kohe naha, et San Pablos talle eriti ei meeldi, et ta igatseb San Pedrot taga. Ka tema suudab tihti probleemidesse sattuda, kuigi mitte sellistesse nagu Sergio.

Alejandro - No teda kutsutakse Ipoderaci latataraks, sest alati kipub ta kull Alma ja Yescika juurde minema ja raakima(tihtipeale valetama), et mida uks juhendaja kull tegi ja mida teine tegemata jattis jne. Ka sele tottu on Rocio tema peale tihti kuri jne. Jah, ka tema on uks probleemsestest lastest.

Ja ongi kokku 12 last :)

Ning selgitakse seda majade susteemi ka, sest olen moelnud, et see voib paris arusaamatu olla :D Nimelt Ipoderacis on kuus maja, kus elavad lapsed erinevas vanuses ja kui moni laps on juba piisavalt vastutustundlik, et maja vahetada, tehakse vahetus(moningatel juhtudel kipub vanus juba nii peale, et vahetus tehakse nii voi teisiti).

San Juan - seal elavad koige vaiksemad lapsed ja hetkel on seal vabatahtlikeks Daniela ja John. Varem olid Eva ja August, aga parast Augusti araminemist laks sinna asmele John ja parast Eva lahkumist laks sinna Daniela(varem oli Daniela koos Davidiga San Marcose majas). See on maja, mis vajab alati vabatahtlikke ja seal on ka koige rohkem teha ning niisama lihtsalt vaba aega on raskem leida. Juhendaja on Angelica.

San Pedro - hetkel koige probleemsem maja, sest kahe kuu jooksul on lapsed valja soonud kaks juhendajat ja hetkel on kolmas oppimisperioodil, aga selle maja juhendajal peab vaga kova narv igal juhul olema. Praegu on neid seal ainult kuus, sest niikaua kui Guillermina ehk nende uus juhendaja opib, on neil San Josest keegi abiks(neile lastele, kes on nadalavahetusel abiks voi ka rohkem nagu hetkel San Pedro puhul, makstakse ka selle eest suuremat taskuraha kui see, mis nad tootades teenivad). Hetkel San Pedrol veel juhendajat pole, aga kui Guillermina vastu peab, siis saab endale uue juhendaja.

San Pablo - maja, kus mina elan ja hetkel olen seal siis ainuke vabatahtlik :) Utleme niimoodi, et sealsed lapsed on kull ulakad, aga vahem kui teistes majades, sest Rocio on karm. Ning kui nad midagi teevad, siis saavad karistada ka. Mina olen igal juhul oma majaga rahul :) Juhendaja on Rocio.

San Lucas - ka nemad on probleemsed lapsed ja seal on kovasti raskem vabatahtlik olla, seega imetlen Valeriet, et teda depressioon ei valda(vahemalt ei tundu, kui John veel seal elas, siis oli viimane paris nukker nende laste tottu). seal elab Enrique, keda on kaks korda lapsendada tahetud, aga kes molemad korrad poordus Iposse samamoodi tagasi, sest pere ei saanud tema kaitumisega hakkama. Ja hetkel laheb juhendaja Enrique sinna ule, mis lastele kohe kindlasti ei meeldi, aga see tuleb neile ainult kasuks, sest Guillermo oli selline leebe ja nad said peaaegu koike teha. Hetkel neil enam juhendajat pole, Guillermo laks ara ja Enrique ehk San Jose juhendaja laheb niikaua asemele, kui uus leitakse.

San Marcos - Hetkel on seal vabatahtlik David, kuigi tema laheb juba neljapaeval ara, kolm nadalat on ta veel Mexico Citys uhes projektis, mille nimi on Pro Niños ja mida mulle ka alguses pakuti, aga ma valisin Ipoderaci. Kui ma oigesti maletan, siis eestlane Airi oli just selles projektis, vahemalt minu meelest kull. San Marcosega oli vabatahtlikel koos sportlik tegevus, seega tean neid lapsi juba paris hasti. Ivan hakkas mulle nalja parast Moonika utlema, kui ma talle kogemata Sergio utlesin(kes on uks teine San Marcoses elav laps). See Moonika nali tuli muidu selleparast, et San Joses elav Jaime motles, et mu nimi ongi Moonika :D Lino on juhendaja.

San Jose - neil on kull hetkel vabatahtlik Simone, aga tal on kontoriprojekt, seega ei muutu Simone lastega nii palju kokku, vaid lihtsalt elab seal. San Joses elavatest lastest juba moned tootavad(no tegelt nemad seal jah enam eriti lapsed pole) ja Ramiro hakkab varsti Ipost ara minema, sest tal on olemas hea too ja Ipo aitab tal korterit hankida jne.


Ja muudest asjadest raakida, siis olen isegi hispaania keeles unenagusid nagema hakanud :D Ja uks kord juhtus uks vaga tabar lugu, nimelt ma tean vaga hasti, mida jabon(seep) eesti keeles tahendab, aga mul ei tulnud selle eesti keele vaste koheselt meelde. Motlesin siis oma kumme minutit, et noo see kandiline asi, mida kate pesemiseks kasutatakse jne. No see... see... ! Ja kui siis kumne minuti parast sona meelde tuli, karjusin lausa roomust:"Seep". Ja naiteks seda ka, et kui Johni isa Iposse kulla tuli, siis pidin inglise keeles raakima, sest ta isa ei raagi hispaania keelt, aga koik sonad tulid koheselt hispaania keeles. Ja olen ju koigile oelnud, et oskan inkat siiski rohkem kui hispi :D No tegelikult oskangi, aga kuna pole seda uldse viimasel ajal praktiseerinud, siis hakkab see vaikselt ara ununema. Ja reedel laksime Simone, Valerie ja Davidiga Juglari ja sattusime juhuslikult Johni ja tema isaga ka kokku. Simone raakis vabatahtlikest koige paremini inglise keelt, sest ta on aasta USA-s elanud, just nimelt Colorados, kust August ja John parit on. Aga jah :D

Ja seda ka, et see mehhiko meeste tahelepanu on tuutu. Isegi poodi minnes juhtub tihti seda, et moni auto piibutab nii kovasti, et ehmatan nii ara jne. Ja eile ohtul soomas kaies juhtus see, et istusin uhe paarikese lahedal ja niimoodi, et mees istus naoga minu poole ja naine selja poole. Ja see mees muudkui naeratas mulle, seda muidugi niimoodi, et ta pruut seda tahele ei pannud. Jah, tihtipeale mehhiko meestega kaibki kaasas selline pendejolik(topralik) kaitumine. Kui pendejost raakida, siis utlesin paar nadalat tagasi San Lucases elavale Enriquele Quien dejo su fruta afuera(Kes jattis oma puuvilja valja? siis eesti keeles, uks apelsin vedeles San Lucase ukse ees ja meil oli seal lahedal just San Marcosega sportlikud tegevused.) Ja Enrique vaatas mulle suurte silmadega otsa ja kusis, et kas ma utlesin talle pendejo?! See tahendab, ta katkestas mind parast Quien dejod, sest arvas, et olin talle pendejo oelnud. Ma siis muidugi utlesin, et mina sellist sona ei kasutanud. Ja sellist sona mina toesti kasutanud pole, mitte kellegi puhul seal.

Kuid hetkel toesti lopetan, sest enne bussile minekut soon veel kuskil hommikust ka :) Tulin siia bussifirma Oroga, aga see kesklinnast nii kaugel, bussifirma Estrella Roja viib mind siit lahemalt otse Pueblasse ja sealt edasi votan surmkiirelt kimava camioni Atlixco suunas. Kusjuures, Oro ei peatanud siia tulles ka kesklinnas ja mina maletasin, et eelmine kord kull peatus zocalole lahemal, aga siis oli bussifirmaks Estrella Roja vist. Ja muide, Mehhiko suurtes linnades on bussijaamad ja bussid firmade kaupa eraldatud, naiteks uhest kohast lahevad koik Orod ja teisest kohast koik Estrella Rojad jne. Ja ma usun, et tana on buss tais, sest on vaheaja viimane paev ja paljud lahevad Pueblasse tagasi jne. Ma loodan, et Siijuve kaardiga saan ikka 50 prossa soodsamalt, tana peaks see ikka kehtima, sest on vaheaja viimane paev. Kahju, et see ainult vaheajal niimoodi on, mitte kogu aeg :D Jargmine vaheaeg algab juuni lopus ja mina naen seda ainult kaks nadalat, kui mul siis just puhkust pole. Ja isegi kui on, siis kasuks tuleb ikka, eriti reisimisel ju, sest koik bussihinnad on soodsamad :) Ma pole siiamaani valmis moelnud, millal ma puhkuse votaks. Kuid kuu lopp selleks nuud kull eriti hea aeg pole, sest siis pole mul tavaliselt sentigi hinge taga. Kuid jah, eks nais :D Igal juhul enne juunit ma seda teha ei kavatse. Pean lihtsalt Yescikale vahemalt kaks nadalat enne mainima, et lahen puhkusele ja asi ants.

Kuid nuud kull lopetan :)

Kallistan :)

P.S: Magdalena kulastas enne Saksamaale minekut uuesti Ipot. Kes ei maleta, siis oli ta Ipos kaks aastat tagasi vabatahtlik ja nuud reisib niisama Mehhikos.

No comments:

Post a Comment