Tuesday, April 13, 2010

Kolm kuud Mehhikos oldud, kolm kuud veel ees...

Olen hetkel Atlixco internetikohvikus ja kell on 09.26 :) Tegelikult peaksin suhteliselt kohe Iposse tagasi poorduma, aga nii pooltunnikest voib koogitoimkonda kull hilineda :D Olen seda mehhiklaste hilinemiskommet vahel nii enda kasuks ara kasutama hakanud, et lausa habi on tunnistada :D Kuid seda teevad Ipos koik vabatahtlikud ja onneks ei tehta sellest suurt numbrit :D Pealegi mehhiklased on ise uhed suured hilinejad ega pane enamasti teiste hilinemist tahele ega ka pahaks :D

Eile vottis laste koduste ulesannate lahendamine nii kaua aega, et soime ohtust kell 21.30 ja magama sain ma kell 22.30, Rocio jatkas veel Alejandro(kes veel aru pole saanud, siis tegemist ei ole selle Alejandroga, kellega Ipos jubedaid asju juhtus, vaid teise Alejandroga, kes enne elas San Pedro majas) matemaatikaga kuni sudaooni. Nimelt oli Alejandrol kuu aega mata kodused tood tegemata, seega lehekulgi oli palju. Alguses aitasin mina teda ja nuud ma saan aru, miks inimesed toeliselt narvi laksid, kui nad mulle matat uritasid seletada ja mina midagi aru ei saanud :D Alejandro pole ka selles eriti tugev, seega pidin ka palju seletama, aga mina ei lainud onneks narvi, selle viimase pohjus on kindlasti see, et ma tean vaga hasti, mida tahendab, kui midagi aru ei saa :D Vahemalt hea, et isegi viienda klassi matast midagi aru sain :D Lopuks kui oma seitse lehekulge tehtud sai(sama palju jai veel edasi teha, aga Rocio aitas teda siis hiljem, nagu ma juba ka mainisin), oli mul endal ka nii juhe koos, et lausa jube :D Jah, mata pole kunagi mu lemmik olnud ja saan vaga hasti aru inimestest, kellele see ei meeldi :D

Ma unustasin kirjutada, et kui mul nadalavahetusevalve oli, siis reede ohtul kell 19.00 tuli uks perekond ja tahtis lihtsalt oma poega Iposse jatta, sest too ei kuulanud korraks sona! Tulid suure autoga ja terve perekond oli kaasa voetud! Enrique siis seletas neile, et Ipo ei ole selline koht, kuhu lapsed satuvad ainult selleparast, et nad kord sona ei kuula jne, et see on koht, kus lastel on kurb minevik ja paljud neist on tanaval elanud jne. Ma ei saa sellistest inimestest aru, kes niimoodi oma lapse sinna tooksid, nagu laps oleks mingi manguasi, kellest voib niisama loobuda! Ja kui Enrique siis seletas, et ega Ipo mingi puhkekeskus pole, et seal peaks laps nagunii tootama jne, siis hakkasid vanemad kahtlema. Jah, moned inimesed panevad mind endiselt imestama... Ja sellest raakidest Cristian ei poordunud laupaeval enam Atlixcost tagasi(olen vist maininud, et neil on alati laupaeviti tunnike Atlixcos, kus lapsed voivad minna kuhu tahavad ja hiljem peavad minibussi juurde tagasi tulema, see peatub alati kesklinnale vaga lahedal, punase risti ukse ees). Ta oli alati maininud, et ta ei taha Ipos olla, et tahab Casa de la NiƱezis elada. Kuid viimasesse ei saa igavesti jaada ja tavaliselt saadetakse sealt siiski Iposse ule. Kuid Nacho ehk Ipo uks omanikest utles, et kui Cristian ise ei vaartusta seda, mida Ipo talle pakub, siis pole midagi teha ja tagasi ta ka enam ei tule, sest kord ta juba lasi siit jalga ja sai tagasi tulla.

Rociol on hetkel megasuured peavalud, teda kimbutavad tihtipeale migreenihood. Need kestavad umbes kolm paeva ja siis lahevad ule ning mingi aja parast tulevad uuesti, isegi tabletid ei aita suurt midagi. Ja eile unustas ta votmed oma tuppa ja sulges ukse ning juhendajate uks laheb automaatselt lukku, seega muukis ta selle koos Rubeni ja Ricardo abiga hiljem lahti. Ning seda ust pole nii lihtne lahti muukida, selleks kulus oma tund ara. Vabatahtlike toauksed automaatselt lukku ei kai ja selle tottu ei saa ka minul kunagi midagi sellist ette tulla(mille ule on mul ainult hea meel). Sama lugu juhtub tihti Angelicaga, kes meie nadalavahetusevalve puhul andis mulle koopia oma votmest, et kui ta peaks need tuppa unustama, et siis on voti olemas. Ja muidugi juhtus see, kuigi alles kolme paeva parast, aga ikkagi.

Hetkel on praegune kliima siin nii kohutav, eile oosel sadas nii jubedalt ja muristas, et lausa hirm tekkis. Olen alati aikest natukene kartnud, aga Mehhikos on see vahepeal eriti tugev. Hetkel on juba maha rahunenud, kuigi hommikul, kui laste koolibussiga Atlixcosse joudsin, sadas natuke vihma kull. Kaisin varahommikul turul soomas. Ma lihtsalt jumaldan Mehhiko turgusid, mis avatakse vaga vara ja suletakse vaga hilja ning moned boksid jaavad avatuks isegi kogu oo(kuigi oleneb muidugi turust ka). Ja tana pean lastele Tolometlasse vastu minema, sest David laheb arsti juurde, muidu oleks tema kord. Ka temal onnestus Ipos oma kasi kipsi kukkuda, nii et oleme naljatamisi utlema hakanud, et see on Ipoderaci vabatahtlike needus :D(Ptui-ptui :D). Koigpealt John ja nuud tema. Kuigi Davidil pole see asi nii hull kui Johnil oli. Ja homme laheb David juba Ipost minema, jargmisel nadalal teevad seda Simone ja Daniela ning mais John. Seega jaame Valeriega ainult kahekesi, kui enne maid kedagi uut ei tule. Mina loodan kull, et tuleb, sest kaks vabatahtlikku on paris igav vark ikka :D(Kuigi uksinda oleks veel igavam :D) No enne juulit tuleb kindlasti moni uus ja enne septembrit kohe kindlasti, Valerie jaab nimelt septembri lopuni. Aga jah, naljakas on moelda, et natuke aega tagasi oli vabatahtlikke kaheksa ja mais voib juhtuda, et on ainult kaks.

Ostsin muidu hispaaniakeelse Cosmopolitani ka, aga lugesin selle uhe ohtuga labi :D Niimoodi need Cosmod lahevadki, nii kiiresti saab labi loetud. Eestis ja Euroopas toimuvaga ma eriti kursis pole, sest isegi kui on aega netist uudiseid lugeda(mida just vaga tihti ei juhtu), siis ma ikkagi ei tee seda. Ma tean, et olen selles mottes halb eestlane, sest ikka peaks ju vahemalt oma riigis toimuvaga kursis olema, aga jah. Mehhikos on hetkel aktuaalseks teemaks see, et uhe rikka perekonna laps laks oma kodust kaduma ja hiljem leiti see sama 4-aastane laps oma voodi alt surnuna. Kahtlustatakse vanemaid, kahtlustatakse lapsehoidjaid, kahtlustatakse koiki. Kuigi viimane versioon oli vist, et tal tekkis hingamisega probleeme ja ta kukkus voodi alla, aga ikkagi jaab arusaamatuks, kuidas keegi teda sealt kohe ules ei leidnud? Voib-olla on mingi variant veel tekkinud, sest kuna vaheaeg loppes ara, siis uudiseid me enam ei nae ning ilmselt paneb Rocio varsti teleka oma tuppa tagasi, see viimane on ta isiklik, aga ta jatab selle nadalavahetuseks alati elutuppa, et lapsed saaksid filme ja telekat vaadata. (Ma olen tahele pannud, et mu lausetes on palju sonakordusi, aga vast andestate ikka :D).

Ja tana tapselt kolm kuud tagasi tulin ma Mehhikosse ja tana tapselt kolme kuu parast hakkan ma Eestisse tagasi suunduma(kuigi Eestisse jouan siiski 14-juulil, aga alustan Mehhikos oma lendudega 13-juulil). Ja ma maletan, kuidas Airi(eestlanna, kes enne oli Mehhikos vabatahtlik) mulle mainis, et siin lendab aeg nii kiiresti, et ei saa arugi. Ning tapselt niimoodi see ongi.

Kuid suured-suured kallid teile :) Teate ju, et olete mul alati sudames :)

P.S: Olen kooki 10 minutit hiljaks jaanud + see aeg veel, mis mul kulub combiga soitmiseks+ natuke kondimiseks. Kuid tavaliselt hilinen ma ainult kumme minutit, nii et pole midagi :) Tahtsin lihtsalt natuke kiiremat netti kasutada kui kontoris ja seda niimoodi, et ei peaks nii kiirustama, sest seal tahavad ju teised ka kogu aeg sama arvutit kasutada.

No comments:

Post a Comment